מרכז מהו"ת

לוגו-מהות

בתוך המולת בית הספר, בין השיעורים, המורים, המבחנים והציונים יש מקום קסום שנקרא מרכז מהו"ת – מרכז התעצמות ותובנה. המרכז הוא מקום שכיף להיות בו, להירגע בו, לשתף ולקבל כוחות ואנרגיה להמשך היום. האווירה הנעימה, הספה, פינת הקפה נותנים תחושה אמיתית של בית.

במרכז מקבלים התלמידים עזרה לימודית במקצועות שונים, תוך מתן דגש על כלים ואסטרטגיות למידה המתאימות לכל תלמיד לפי צרכיו הייחודיים. דבר זה מוביל לחוויה של הצלחה, מאפשר תחושה של הישגיות, מגביר מוטיבציה ומקנה את היכולת להתמודד עם הקשיים שבדרך, תוך העלאת תחושת המסוגלות העצמית והיכולת להאמין "שאני שווה ויכול להצליח".

בנוסף, משמש המרכז כמקום חברתי שבו מתקיימות פעילויות שונות ומגוונות, כגון: ציון ימי הולדת וציון חגי ישראל . האירועים האלה מאוד מגבשים, והתלמידים מתנדבים, יוזמים ומאוד רוצים להיות חלק מכל הנעשה במרכז.

הקשר שנוצר ביני ובין התלמידים, ובינם לבין עצמם הוא מאוד משמעותי ומהווה את הבסיס לפעילותו של המרכז. לדברי התלמידים הם מרגישים כי יש במרכז אכפתיות, כבוד, הכלה, נתינה ותשומת לב אישית וזוהי חוויה מאוד משמעותית עבורם.

"מרגש אותי לראות את התהליכים שהתלמידים עוברים במרכז, את הרצון והיכולת, ההתמודדות עם הקשיים, הפתיחות ותהליך הלמידה וההתבגרות שלהם. נראה שהניצוץ בעיניים חוזר והם שוב מאמינים בעצמם וביכולתם." ליזי אבן צור-מנהלת מרכז מהו"ת  

מרכז מהו"ת אצלינו בביה"ס 

בשנת הלימודים תשע"ג נפתח בתיכון שלנו מרכז מהו"ת- מרכז התעצמות ותבונה בהדרכת דרך מהו"ת בסמינר הקיבוצים. התלמידים המשתייכים למרכז הם תלמידים מאובחנים עם הפרעת קשב ולקויות למידה. המרכז מונה כ- 50 תלמידים משכבות י"א ו- י"ב. המרכז חדשני ומטופח ונותן מענה רגשי, חברתי ולימודי לתלמידים. במרכז יש חדרי לימוד אקוסטיים, המותאמים לצרכי התלמידים עם בעיות הקשב והריכוז, ספה למנוחה והפגת מתחים, מטבחון ו"שולחן עגול" לשיח קבוצתי.

המרכז מזמין ופתוח בכל ימות השבוע לאורך כל שעות הלימודים ובהפסקות. המרכז משמש "בית חם" לתלמידים מתוך האמונה שבמקום שבו התלמיד מרגיש שייך ובטוח, הוא יצליח לעקוף את קשייו, להאמין בעצמו ולהגיע להישגים יפים.

כיצד זה עובד?

בשונה ממרכזי-למידה טיפוסיים המספקים שיעורי עזר ותגבורים לפתרון קשיים מידיים, מרכז מהו"ת פועל בקונספט של ״תהליכי עומק״ כדי להביא לשינוי מהותי ביכולת של התלמיד להתמודד באופן עצמאי עם היבטי החיים השונים, בכללם עם האתגר הלימודי. השיח על הפרעת הקשב במרכז הוא פתוח וחלק בלתי נפרד מן המרכז. התלמידים מבינים את התופעה והשלכותיה ומקבלים כלים להתמודדות המותאמים ע"פ צורך אישי של התלמיד.

בפן הלימודי: התלמידים לומדים בקבוצות קטנות של 3-4 תלמידים. המורים המלמדים במרכז מתאימים את הוראתם ע"פ אסטרטגיות הלימוד המותאמת לצרכי התלמיד. האסטרטגיות צמודות לתכני הבגרות.

בפן הרגשי: התלמיד מקבל מענה הן מיועצת ביה"ס, מנהלת המרכז והמורים המלמדים. בנוסף התלמיד מקבל כלים ע"פ תכנית חוסן.

בפן החברתי: התלמיד יוצר קשרים חברתיים נוספים ומרגיש חלק מקבוצה, מעין גאוות יחידה. במרכז אנו חוגגים יחדיו חגים וימי הולדת.